Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
·                    Εισαγωγή στο Πρόγραμμα σπουδών περισσοτέρων μαθημάτων επιλογής και με περιεχόμενο ειδικοτήτων όπως π.χ. Ιατροδικαστική κτλ.
·                    Δυνατότητα 6/ετών φοιτητών να...
...ξαναδίνουν μαθήματα προηγουμένων ετών που έχουν περάσει (έστω ένα συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων) ώστε να βελτιώσουν το βαθμό πτυχίου τους.
·                    Οι Κλινικές Δεξιότητες να ξεκινούν σε μεταγενέστερο στάδιο των σπουδών ώστε να μην υπάρχει μεγάλο χάσμα μέχρι την είσοδο των φοιτητών στις κλινικές του 5ου έτους όπως σήμερα. 
ΠΡΟΟΔΟΙ
Ζητούμε την υιοθέτηση της δυνατότητας εξέτασης σε όσα μαθήματα έχουν υπερβολικά μεγάλη ύλη (όπως πχ η Ανατομία) με το σύστημα των προόδων. Ο βαθμός κάθε προόδου (δύο ή τρεις προόδοι) να συνυπολογίζεται σε κάποιο ποσοστό στον τελικό βαθμό του μαθήματος.
 ΥΛΗ – ΟΔΗΓΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
Προτείνουμε τη διανομή έντυπης και συγκεκριμένης ύλης, καθώς και οδηγών σπουδών για κάθε θεματική ενότητα και σε κάθε μάθημα του προγράμματος σπουδών της σχολής μας. Η ύλη οφείλει να μοιράζεται στους φοιτητές κατά τη πρώτη παράδοση του εξαμήνου ενώ οι οδηγοί μελέτης στη πρώτη διάλεξη καινούργιας ενότητας ενός μαθήματος.
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για κάθε μάθημα του προγράμματος σπουδών, προτείνουμε να μοιράζονται εκπαιδευτικοί στόχοι στην αρχή του εξαμήνου. Σε όποια μαθήματα μοιράζονται επικουρικά και σημειώσεις, π.χ. Ανατομία Ι & Ι Ι , οι σημειώσεις αυτές να μοιράζονται στους φοιτητές από την αρχή του εξαμήνου και όχι λίγο πριν την εξεταστική, ώστε οι φοιτητές να έχουν χρόνο να τις μελετήσουν.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ – ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ

Ζητούμε τη κατάρτιση προγράμματος των φροντιστηρίων και των εργαστηρίων όλων των μαθημάτων, από την αρχή του εξαμήνου, και για το σύνολο των εργαστηρίων/φροντιστηρίων του εξαμήνου, ώστε οι φοιτητές να έχουν τη δυνατότητα να οργανώσουν το χρόνο τους με το βέλτιστο δυνατό τρόπο. Σήμερα, συμβαίνει σε ορισμένα μαθήματα να ανακοινώνονται οι ώρες και οι ημέρες υποχρεωτικών εργαστηρίων δύο ή και μια ημέρα νωρίτερα, με συνέπεια την αδυναμία σωστής προετοιμασίας των φοιτητών γι ’ αυτά.
Ακόμη ζητούμε την άρση του υποχρεωτικού χαρακτήρα των φροντιστηρίων και μετατροπής τους σε προαιρετικά – χωρίς απουσίες, καθώς σε αυτά θα πρέπει να γίνεται εμβάθυνση στην ύλη και όχι παράδοση νέας.
 E - CLASS
Διαδίκτυο έχει καταλάβει κάθε τομέα της ζωής μας καθώς επίσης και την εκπαιδευτική διαδικασία, στην οποία έχει συνεισφέρει τα μέγιστα. Στη σχολή μας, είμαστε περήφανοι για τη χρήση του Internet από το Εργαστήριο Γενικής Βιολογίας, μιας και προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες/διευκολύνσεις στους φοιτητές. Παρ’ όλα αυτά πιστεύουμε ότι υπάρχει δυνατότητα για κάποιες διορθωτικές κινήσεις πάνω σε αυτό το θέμα.
Ζητούμε λοιπόν:
1. την πιο έγκαιρη ενημέρωση του e-class από το εργαστήριο Γενικής Βιολογίας (και από όποιο άλλο υιοθετήσει τον εναλλακτικό αυτό τρόπο διδασκαλίας), ώστε οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση αμέσως μετά τη διάλεξη, για να κατανοούν καλύτερα την ύλη της προηγούμενης ημέρας και να προετοιμαστούν για την επόμενη.
2. Να μελετηθεί ποια από τα εργαστήρια της Σχολής μας είναι δυνατό να συμμετάσχουν στο e-class, ώστε τελικά να διευρυνθεί η χρήση του και σε άλλα μαθήματα εκτός της Βιολογίας Ι και Ι Ι και όχι μόνο στο Α’ έτος, αλλά και σε μεγαλύτερα.
ΑΠΑΡΤΙΩΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 3ου &
4ου ΕΤΟΥΣ
Αναπόσπαστο κομμάτι του Νέου Προγράμματος Σπουδών και κύρια καινοτομία του αποτέλεσε η Απαρτιωμένη Διδασκαλία του 3ου και 4ου έτους. Παρ’ όλα αυτά, χρήζει βελτιώσεων, που στη πλειοψηφία τους είναι οργανωτικού κυρίως τύπου, όμως και πολύ σημαντικές για καθηγητές και φοιτητές.
ΒΙΒΛΙΑ
Ζητούμε:
1. τη διανομή συγγραμμάτων για κάθε μάθημα της Απαρτιωμένης Διδασκαλίας ήδη από την πρώτη ημέρα παράδοσης του μαθήματος. Όπου υπάρχουν και μοιράζονται σημειώσεις – είτε σε έντυπη – είτε σε ηλεκτρονική μορφή – να μην αντικαθιστούν το βιβλίο αλλά να δίνονται συμπληρωματικά.
2. Διανομή των βιβλίων όλων των μαθημάτων στην αρχή του εξαμήνου.
 ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
1. Ζητούμε η εξέταση κάθε συστήματος να γίνεται μια τουλάχιστον ημέρα μετά την τελευταία παράδοση μαθήματος του συγκεκριμένου συστήματος, ώστε να υπάρχει χρόνος μελέτης του αντίστοιχου μέρους της ύλης που παραδίδεται τη τελευταία μέρα. Αντιλαμβανόμενοι τα στενά περιθώρια χρόνου, προτείνουμε η εξέταση να γίνεται 9 – 10 το πρωί και στη συνέχεια η έναρξη παράδοσης του επόμενου συστήματος να γίνεται στις 10:30.
2. Επιπλέον, πάγιο αίτημα των φοιτητών αποτελεί και η ομογενοποίηση των εξετάσεων των συστημάτων. Πιστεύουμε πως θα ήταν δικαιότερη η εξέταση όλων των συστημάτων της απαρτιωμένης με το σύστημα της πολλαπλής επιλογής καθώς με αυτό τον τρόπο εξετάζεται μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης και κατοχυρώνεται η αντικειμενικότητα της διόρθωσης των γραπτών.
3. Δυνατότητα εξέτασης των μαθημάτων της Απαρτιωμένης στην άτυπη και - επί αποτυχίας - και στην κανονική εξεταστική.
4. Ακόμη, ζητούμε τη κατοχύρωση της βάσης του 5 για όλα τα συστήματα της απαρτιωμένης διδασκαλίας, χωρίς καμία εξαίρεση.
5. Τέλος, ζητούμε να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στις άτυπες εξεταστικές της Απαρτίωσης και σε φοιτητές μεγαλύτερων ετών
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
1.                 Προτείνουμε να καταρτιστεί και να δοθεί στους φοιτητές πρόγραμμα των παραδόσεων ανά σύστημα και ανά ημέρα - από την αρχή του εξαμήνου - ώστε:
Να γνωρίζουν οι φοιτητές τι ακριβώς πρόκειται να παρακολουθήσουν κάθε ημέρα, ώστε αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χρόνο τους όλοι γνωρίζουμε πως ορισμένα μαθήματα, πολλοί φοιτητές επιλέγουν ως αποδοτικότερο να τα διαβάζουν, χωρίς να τα παρακολουθούν.
Σε περίπτωση απουσίας κάποιου φοιτητή, αυτός να γνωρίζει ακριβώς την ύλη που έχασε ώστε να τη μελετήσει .
Τέλος, να αποφεύγονται αλληλοεπικαλύψεις διδακτέας ύλης από τους καθηγητές που παραδίδουν τα συστήματα, καθώς δυστυχώς συνήθως υπάρχει ελλιπής συνεννόηση μεταξύ τους.
2.                 Επιπλέον, ζητούμε να δίνονται στους φοιτητές και συγκεκριμένη ύλη Απαρτιωμένη Διδασκαλία, για την αρτιότερη εκμάθησή των συστημάτων από τους φοιτητές.
3.                 Ακόμη προτείνουμε η έναρξη των μαθημάτων να εναρμονιστεί για όλα τα συστήματα, με την ώρα έναρξης όλων των υπόλοιπων προκλινικών μαθημάτων, δηλαδή στις 9:00 το πρωί. 
4.                 Καλύτερη οργάνωση και έλεγχος των Κλινικών Δεξιοτήτων αλλά και των Κλινικών καθώς συχνά φοιτητές και καθηγητές απουσιάζουν με αποτέλεσμα να μην διεξάγεται σωστά (ή και καθόλου) η εκπαιδευτική διαδικασία.
 5.                Τέλος, εισαγωγή στο Πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της Χειρουργικής. Επίσης, να ελεγχθεί κατά πόσο είναι εφικτή η μείωση των ωρών διδασκαλίας ορισμένων μαθημάτων της Απαρτιωμένης και η αύξηση των ωρών άλλων, που στη παρούσα κατάσταση δεν επαρκούν για τη σωστή διδασκαλία τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου